32 pomysły na lead magnet, który przyciągnie Twoich klientów

image
CAsfera.pl
20.12.2023 r.
Czas czytania: 6 min

Chcesz zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą bez ponoszenia wysokich kosztów reklamy? Wykorzystaj możliwości, jakie daje lead magnet.

Po przeczytaniu artykułu będziesz wiedzieć, co to jest lead magnet i czym powinien się cechować, aby był skuteczny. Poznasz również ciekawe pomysły na lead magnet dla swojej firmy.

Lead magnet – co to jest i jak go wykorzystać?

Lead magnet to darmowa zachęta, oferowana potencjalnym klientom, w zamian za udostępnienie danych kontaktowych i wyrażenie zgody na komunikację w celach marketingowych. Lead magnet najczęściej skłania do pozostawienia adresu mailowego lub numeru telefonu. Może przyjmować formę materialną (np. darmowego produktu) lub niematerialną (np. rabatu lub dodatkowej usługi).

Pozyskane informacje kontaktowe wykorzystać w swoim biznesie – np. budując listę potencjalnych klientów i utrzymując z nimi regularny kontakt za pomocą newsletterów czy ofert specjalnych. Dzięki temu masz szansę wprowadzić odbiorców na początkowy etap lejka zakupowego i zachęcić ich do skorzystania ze swojej oferty.

Rozwiązania lead magnets pozwalają również budować świadomość marki, nawiązywać relacje z klientami oraz zwiększać ich lojalność.

8 cech skutecznego lead magnet

Skoro już wiesz, co to jest lead magnet, poznaj teraz najważniejsze cechy, jakie powinien spełniać.

  1. Wysoka wartość dla odbiorcy

Zachęta powinna być wartościowa z punktu widzenia potencjalnych klientów, zaspokajać ich potrzeby i rozwiązywać konkretne problemy.

  1. Łatwość w odbiorze

Zadbaj o to, aby docelowi klienci mogli bez trudu zrozumieć i zastosować oferowany im lead magnet. Upewnij się, że jego użytkowanie nie wymaga dodatkowych instrukcji. Dopilnuj, by treści, które kierujesz do odbiorców były krótkie, przejrzyste i zawierały komunikaty proste w odbiorze.

  1. Dostosowanie do grupy docelowej

Darmowe zachęty mogą być mało atrakcyjne dla odbiorców z Twojej grupy docelowej. Warto więc dobrać je na podstawie wcześniejszej analizy. Możesz np. zlecić badanie ankietowe czy zapoznać się z komentarzami klientów na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub zewnętrznych serwisach opinii.

  1. Spójność z marką

Rozwiązania lead magnets powinny być spójne z profilem marki oraz jej strategią komunikacji. Upewnij się, że kierowany do odbiorców przekaz jest zbieżny z działaniami reklamowymi, np. na Twojej firmowej stronie www czy w social media.

  1. Unikalność i oryginalność

Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, zaoferuj im coś, czego nie mogą dostać za darmo w innym miejscu, np. u Twojej konkurencji.

  1. Natychmiastowa dostępność

Nie dopuść do tego, aby klient musiał czekać na otrzymanie nagrody za udostępnienie swoich danych osobowych. Zapewnij mu możliwość skorzystania z niej od ręki – np. poprzez jedno kliknięcie w link.

  1. Aktualność

Chcesz dzielić się wiedzą z potencjalnymi klientami? Sprawdź przed jej udostępnieniem, czy w międzyczasie się nie zdezaktualizowała. Mogłoby się wtedy okazać, że nie będzie przydatna.

  1. Zachęcenie do dalszych działań

Nie musisz poprzestawać na przekazaniu nagrody. Zachęć jednocześnie odbiorców do dodatkowej akcji, np. kontaktu z Twoją firmą, polubienia strony na Facebooku czy pobrania katalogu produktów.

Pomysły na lead magnet dla Twojego biznesu

Zachęty lead magnets mogą mieć różną formę. Sprawdź nasze pomysły i zastosuj te z nich, które będą najatrakcyjniejsze dla Twoich odbiorców.

Treści edukacyjne

Za ich pomocą możesz przekazać praktyczną wiedzę z branży, w której prowadzisz działalność. Jedną z możliwości jest udostępnianie odbiorcom plików tekstowych, np.:

  • e-booków,
  • raportów branżowych,
  • przewodników,
  • kursów podzielonych na krótkie lekcje,
  • tutoriali.

Dokumenty te nie powinny być zbyt obszerne – zwykle wystarczy od kilku do kilkunastu stron. Zadbaj o przystępną formę przekazu, w tym podział na krótkie akapity, nagłówki, wyróżnienia i wypunktowania najważniejszych informacji czy zastosowanie spisu treści.

Dla wielu osób łatwiejsze w odbiorze są materiały multimedialne – graficzne lub wideo. Porady możesz przedstawić za pomocą:

  • infografik – przystępnych wizualizacji, które ułatwiają zrozumienie prezentowanych zagadnień,
  • webinarów – szkoleń online transmitowanych na żywo za pośrednictwem platformy internetowej,
  • kursów wideo – nagrań w formie odcinków (lekcji) udostępnianych cyklicznie,
  • indywidualnych konsultacji z ekspertem – przy użyciu komunikatorów internetowych i kamery,
  • podcastów – nagrań audio, których potencjalni klienci mogą słuchać np. podczas jazdy samochodem czy sprzątania mieszkania.

Content rozrywkowy

Funkcję lead magnet mogą pełnić nie tylko treści edukacyjne, lecz także rozrywkowe – np. oparte na rywalizacji. Możesz zaproponować odbiorcom m.in.:

  • gry,
  • quizy,
  • ankiety,
  • zabawne filmiki,
  • śmieszne grafiki.

Pamiętaj, aby content rozrywkowy nawiązywał w jakimś stopniu do Twojej oferty – np. zawierał treści, które prezentują logo marki czy reklamują w dyskretny sposób produkty lub usługi.

Użyteczne materiały do pobrania

Warto również podzielić się materiałami, które użytkownicy mogą szybko pobrać z internetu. Ważne, aby były to przydatne narzędzia, ułatwiające różne czynności codziennego życia lub pracy. Dobrze sprawdzają się np. małe formy graficzne, w tym:

  • checklisty,
  • listy zakupów,
  • fiszki,
  • mapy myśli.

Innym wartym uwagi pomysłem jest autorskie, proste w obsłudze oprogramowanie, np.:

  • aplikacje i skrypty,
  • arkusze kalkulacyjne – np. do oceny opłacalności inwestycji,
  • plannery,
  • kalendarze.

Inne bonusy okołosprzedażowe

Rozważ zaproponowanie dodatkowych bonusów, które pomogą zachęcić odbiorców do skorzystania z Twojej oferty. Dla wielu konsumentów kluczowa w podejmowaniu decyzji zakupowych jest cena. Dlatego do udostępnienia danych kontaktowych mogą ich skłonić:

  • zniżki lub rabaty na określone produkty czy usługi – np. przy pierwszym lub kolejnym zamówieniu,
  • darmowy dostęp do usług premium – np. na 1 miesiąc,
  • bezpłatna dostawa – najlepiej od określonej kwoty,
  • darmowy produkt – jeśli spełni oczekiwania danej osoby, możesz zyskać stałego klienta,
  • vouchery – na produkty lub usługi z Twojej oferty.

Jeszcze innym bonusem okołosprzedażowym jest zaoferowanie dostępu do zamkniętej grupy w mediach społecznościowych – np. na Facebooku. Lead magnet może też przybrać formę:

  • zaproszenia na zamkniętą konferencję czy event branżowy,
  • kodu do udziału w loterii – z nagrodami rzeczowymi do wygrania,
  • przedłużonej gwarancji.

Co warto zapamiętać na temat lead magnet?

Lead magnet to nagroda dla klientów, którzy udostępnią firmie swoje dane do kontaktu marketingowego. Kluczem do sukcesu jest odpowiednio dopasowany lead magnet, który przyciągnie zainteresowanie użytkowników oraz będzie odpowiadał na ich potrzeby i problemy.

Zachęta powinna być dla nich przede wszystkim wartościowa, łatwa w odbiorze i dostępna od ręki. Możesz zaoferować odbiorcom m.in. materiały edukacyjne lub rozrywkowe, webinary, kursy, rabaty na zakupy czy darmowe produkty. Dzięki zastosowaniu lead magnet zbudujesz zaufanie i lojalność klientów oraz zwiększysz skuteczność swoich działań marketingowych.

Podoba Ci się ten artykuł?

Subskrybuj nasz Newsletter i zyskaj:

  • interesujące publikacje ekspertów,
  • informacje o aktualnych promocjach,
  • wyjątkowe oferty Klubu korzyści.

Wprost na Twojego mejla!

Zapisz się

Może jeszcze
u nas zostaniesz?

Przejrzyj naszego bloga i dowiedz się, jak:

Interesujesz się tematyką oszczędzania pieniędzy?
Koniecznie sprawdź #WyzwanieOszczędzanie