Rewolucja w akceptacji kart, czyli SoftPOS – terminal w telefonie i płatności bez dodatkowego sprzętu!

image
CAsfera.pl
05.06.2025 r.
Czas czytania: 4 min
arrow-up

Płatności zbliżeniowe w ostatnich latach przeszły prawdziwą rewolucję. Na rynku pojawiły się innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorców, które ułatwiają przyjmowanie płatności bezgotówkowych z dowolnego miejsca. Prosty terminal w telefonie w ramach aplikacji SoftPOS to rozwiązanie, które pozwoli Ci przyjmować płatności zbliżeniowe Visa i MasterCard w dowolnym momencie – wszędzie tam, gdzie jesteś.

Jak działa terminal płatniczy w telefonie?

Rozwiązanie SoftPOS, czyli terminal w telefonie, w pełni zastępuje klasyczne terminale stacjonarne i mobilne. Do korzystania z aplikacji SoftPOS potrzebujesz tylko smartfona z systemem Android i modułem NFC wraz z aktywnym połączeniem Internetowym.

Zasada działania jest prosta. Instalujesz i konfigurujesz aplikację terminala płatniczego w telefonie, uruchamiasz moduł komunikacji NFC i to wszystko. Po otwarciu terminala i wprowadzeniu kwoty Twój klient może przyłożyć, np. kartę płatniczą i zrealizować płatność za towar lub usługę.

W praktyce terminal płatniczy w telefonie pozwala na przyjmowanie płatności:

  • BLIKiem;
  • kartą płatniczą;
  • telefonem;
  • zegarkiem multimedialnym.

Aby terminal działał prawidłowo, potrzebne jest aktywne połączenie z internetem przez moduł LTE lub Wi-Fi. W tym przypadku nie ma możliwości fizycznego drukowania potwierdzeń transakcji. Klient otrzymuje dokument w wersji elektronicznej, np. na podany adres e-mail.

Czy SoftPOS jest bezpieczny?

Terminale płatnicze SoftPOS w telefonie są nie tylko funkcjonalnym, ale i w 100% bezpiecznym rozwiązaniem. Dostępne rozwiązania technologiczne w ramach aplikacji SoftPOS spełniają międzynarodowe standardy bezpieczeństwa. Są zgodne z normami PCi DSS, EMVCo.

  1. PCI DSS – globalny standard, który określa zasady bezpiecznego przetwarzania danych kart płatniczych.
  2. EMVCo – organizacja, która ustala techniczne wymagania dla bezpiecznych płatności zbliżeniowych i chipowych (np. kartą, telefonem, zegarkiem).

W przypadku przyjmowania płatności przez aplikację SoftPOS w telefonie z systemem Android operacje zbliżeniowe są zabezpieczone przez tokenizację. To znaczy, że dane karty klienta są zastępowane specjalnym kodem (tokenem), który nie zostanie użyty w żadnej innej operacji płatniczej.

Dodatkowo terminalne płatnicze w telefonie mają niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa wydawane przez organizacje płatnicze Visa oraz MasterCard. Uwaga! Jeśli chcesz zagwarantować pełne bezpieczeństwo operacji płatniczych, powinieneś zadbać też o ochronę telefonu. Włącz autoryzację kodem PIN i biometrię. W ten sposób zabezpieczysz urządzenie przed nieautoryzowanym dostępem przez osoby trzecie.

Terminal płatniczy w telefonie – dlaczego warto korzystać z takiego rozwiązania?

Nie musisz mieć dodatkowego sprzętu, żeby przyjmować płatności kartą. Wystarczy Twój telefon z systemem Android i aplikacja płatnicza. Dzięki temu szybciej obsłużysz klientów i zyskasz więcej swobody w prowadzeniu biznesu.

Terminal płatniczy w telefonie w ramach aplikacji SoftPOS, to wiele zalet dla Twojego przedsiębiorstwa:

  • realna oszczędność miejsca, bo nie potrzebujesz klasycznego urządzenia, które trzeba podłączyć do sieci elektrycznej;
  • niższe koszty korzystania z transakcji bezgotówkowych w firmie – nie płacisz za dzierżawę urządzenia;
  • wysoki poziom bezpieczeństwa realizowanych operacji zbliżeniowych;
  • poprawa poziomu zadowolenia klientów ze zrealizowanych transakcji – w dowolnie wybranej metodzie płatności.

To rozwiązanie, które pozwala na pełną mobilność działania. Możesz przyjmować płatności w dowolnym miejscu, bez dostępu do stałego źródła energii elektrycznej lub Internetu stacjonarnego.

Dodatkowo po wdrożeniu terminala płatniczego w telefonie, masz realną szansę na poprawę wizerunku swojego przedsiębiorstwa. Dzięki temu Twoja firma będzie postrzegana jako nowoczesna, inwestująca w nowe technologie oraz z proklienckim podejściem do obsługi konsumenta.

Terminal SoftPOS – dla kogo i na jakich zasadach?

Terminale SoftPOS są dostępne niemalże dla każdego rodzaju działalności, gdzie zachodzi konieczność realizowania operacji bezgotówkowych z klientami. W praktyce terminal płatniczy w telefonie sprawdzi się w przypadku:

  • mikroprzedsiębiorców, którzy realizują usługi mobilne, np. trener personalny, dostawca żywności, kurier, kosmetyczka na zamówienie;
  • przedsiębiorstw działających sezonowo, np. sprzedaż owoców i warzyw na sezonowym stoisku;
  • niewielkich sklepów i punktów usługowych;

To także dobre rozwiązanie dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. W ten sposób na początek ograniczysz wydatki w przedsiębiorstwie i zyskasz pełną swobodę w przyjmowaniu płatności bezgotówkowych – wszystko odbywa się przy pomocy mobilnej aplikacji SoftPOS.

Do zamówienia terminala płatniczego SoftPOS w telefonie potrzebujesz konta firmowego w banku. Następnie wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy, podpiszesz umowę o terminal w telefonie i to wszystko. W Credit Agricole, przy umowie na 36 miesięcy i obrocie min. 1500 zł, za korzystanie z aplikacji nie zapłacisz ani złotówki, natomiast prowizja od transakcji wynosi 0,61% + 0,07 zł.

Sprawdź SoftPOS w ofercie Credit Agricole!

Komentarze

Podoba Ci się ten artykuł?

Subskrybuj nasz Newsletter i zyskaj:

  • interesujące publikacje ekspertów,
  • informacje o aktualnych promocjach,
  • wyjątkowe oferty Klubu korzyści.

Wprost na Twojego mejla!

Zapisz się

Może jeszcze
u nas zostaniesz?

Przejrzyj naszego bloga i dowiedz się, jak:

Interesujesz się tematyką oszczędzania pieniędzy?
Koniecznie sprawdź #WyzwanieOszczędzanie