Finanse | 10.06.2019

Jak wspólnie możemy dbać o bezpieczeństwo w trakcie korzystania z bankowości elektronicznej w nowym serwisie CA24 Internet

Niedawno przedstawiliśmy nowy serwis internetowy naszym klientom. Poznaj narzędzia które mają na celu chronić użytkownika w trakcie obsługi swoich produktów za pośrednictwem bankowości internetowej.

Autoryzacja transakcji SMS:
Gdy wykonujesz przelew za pośrednictwem bankowości internetowej, możesz zostać poproszony o kod SMS. Kod otrzymasz na wskazany wcześniej numer telefonu komórkowego. Wraz z kodem otrzymasz szczegóły przelewu który chcesz zrealizować. Sprawdź czy te informacje się zgadzają z danymi wprowadzonymi przez Ciebie.

Wpisz kod i potwierdź transakcję.

Szyfrowane połączenie internetowe:

Dostęp do systemu uzyskujesz po otrzymaniu identyfikatora i podaniu hasła. Komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a serwerem Banku szyfrowana jest protokołem SSL.

Certyfikat ten zapewnia w pełni bezpieczne szyfrowanie danych, zabezpiecza je przed zmianami dokonywanymi przez osoby trzecie oraz uwierzytelnia komputery komunikujące się ze sobą.

W najnowszych przeglądarkach najczęściej u góry po prawej stronie na pasku adresu przeglądarki widoczna jest ikona kłódki. Kłódka musi być zamknięta. Klikając w nią, możesz sprawdzić ścieżkę certyfikacji. Ważne, aby certyfikacja była identyfikowana jako Credit Agricole Bank Polska S.A. Gdy otworzy się okno‘Certyfikat’, kliknij w zakładkę ‘Ścieżka certyfikacji’ – dotyczy to przeglądarki Interner Explorer. W przeglądarkach innych producentów postępuj zgodnie z ich instrukcjami obsługi dotyczącymi weryfikacji certyfikatów.

Obrazek bezpieczeństwa:

To grafika wybrana samodzielnie przez Ciebie spośród puli obrazków dostarczonej przez bank podczas pierwszego logowania. Obrazek stanowi dodatkowe zabezpieczenie – to rodzaj hasła, dzięki któremu upewnisz się dodatkowo, już podczas logowania, że korzystasz z właściwego serwisu transakcyjnego. Rozwiązanie jest proste i wygodne – od momentu wyboru grafiki będzie ona towarzyszyć Ci za każdym razem podczas logowania do serwisu.

Automatyczne wylogowanie w razie bezczynności użytkownika

Jeśli w trakcie korzystania z serwisu bankowości elektroczniej CA24 Internet z jakiegoś powodu pozostawisz twoją sesję zalogowaną, lecz system nie zarejestruje żadnego ruchu z twojej strony, po określonym czasie zostaniesz automatycznie wylogowany. Zegar odliczający czas do automatycznego wylogowania pojawi się w prawym górnym roku przy przycisku wylogowania.

Jak Ty możesz pomóc dbać o bezpieczeństwo w sieci w trakcie korzystania CA24 Internet?

  • Pamiętaj o zasadach korzystania z bankowości internetowej
  • Zachowaj swoje hasło tylko dla siebie
  • Nigdy nie zostaniesz poproszony przez Credit Agricole o podanie pełnego hasła ani nazwy użytkownika
  • Nie wymagamy od Ciebie instalowania dodatkowego oprogramowania do korzystania z bankowości internetowej.
  • Nie instaluj dodatkowych zabezpieczeń w postaci, tzw. certyfikatów e-security.
  • Naszą aplikację na telefon, pobieraj zawsze z autoryzowanego serwisu (App Store, Google Play).
  • Uważaj na aplikacje na telefon, które pochodzą z nieautoryzowanych sklepów.
  • Zabezpiecz się przed kradzieżą swoich danych w internecie

Stwórz silne hasło do systemu bankowości internetowej:

  • Ma co najmniej 10 znaków,
  • Zawiera kombinację cyfr, wielkich i małych liter oraz symboli (takich jak #%^&@),
  • Jest dla Ciebie łatwe do zapamiętania, nie jest bezpośrednio powiązane z użytkownikiem (np. data urodzenia, imię, nazwisko),
  • Nie zawiera całego wyrazu słownikowego,
  • Różni się znacznie od poprzednich haseł
  • Nie zawiera powtórzeń znaków (np. 111111111), sekwencji (np. abcdefgh), ani ciągów znaków występujących obok siebie na klawiaturze (np. ASDFG).

Tagi